Monitoring social media: Reklamy na Facebooku

Bez reklamy nie ma sukcesu. O tym przekonał się każdy właściciel firmy, mniejszej lub większej, który oszczędzał na promocji. W czasach tak ogromnej konkurencji we wszystkich branżach i dziedzinach gospodarki reklama jest koniecznością. Należy racjonalizować kampanie marketingowe, ale na pewno nie można z nich rezygnować, gdyż oznacza to pewną śmierć przedsiębiorstwa. Najlepszym sprawdzianem możliwości i potencjału produktu są media społecznościowe.

Monitoring social media

Czy po zaprezentowaniu firmy lub produktu na portalu zwiększa się sprzedaż? Jak sformułować przekaz, jaką formułę wybrać by nie powodowała ona jedynie irytacji, ale wywoływała zainteresowanie. Dlaczego reklamy nie interesują większości potencjalnych klientów i co zrobić, by nas nie denerwowały, a firmom przynosiły pieniądze? Baner pojawiający się znikąd przed naszymi oczami i zasłaniający treść, z której akurat korzystamy, to reklama wywołująca jedynie irytację. Natomiast artykuły sponsorowane, czy linki sponsorowane nie wywołują już tak negatywnych emocji. Link można wrzucić na portal i robiąc stosowane wprowadzenie można patrzeć, jakie reakcje wywołuje. Trzeba sondować i próbować, jak działa reklama.

Sam monitoruj social media

Nie ma na to jednoznacznej recepty. Portale poprzez udziału setek tysięcy osób w jednym czasie bardzo kuszą reklamodawców. Po krótkim okresie zachłystywania się możliwościami portali, okazało się, że użytkownicy są niezwykle wybredni i najczęściej po prostu typowe reklamy odrzucają, nie chcąc się z nimi nawet zapoznać. Banał i rutyny, to nie jest coś czym można przyciągnąć internautów. Nowatorskie rozwiązania graficzne, chwytliwe hasła, dowcip – te czynniki sprawiają, że reklama zaczyna spełniać swoją rolę.

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *