Skuteczna promocja. Pełna obsługa od projektu po jego realizację

Liczy się czas. Skupienie uwagi odbiorcy na dłużej niż 10-12 sekund jest praktycznie niemożliwe. Badania przeprowadzone przez instytuty opracowujące materiały dotyczące kampanii reklamowej wykazały, że przeciętny odbiorca jest bombardowany w ciągu doby przez odpowiedni więcej niż stu gazet. Nie jesteśmy w stanie tych danych ani przeanalizować, ani zapamiętać.

Pełna obsługa od projektu po jego realizację? Zapomnij!

Ale dla reklamujących się firm, prowadzących kampanie marketingowe płynie stąd jeden praktyczny wniosek. Należy tworzyć wiadomości marketingowe nie dłuższe niż 15-20 sekund. Jest to czas przeznaczony na zwrócenie na siebie uwagi. Słowo, obraz i dźwięk muszą być tak zgrane, aby potencjalny klient zauważył przekaz i się na nim skoncentrował.

Skuteczna promocja – pierwsze sekundy

Pierwsze sekundy są decydujące, potem musi być równie albo nawet bardziej interesująco. Jak u Hitchocka, najpierw trzęsienie ziemi, a potem napięcie już tylko wzrasta. Jeśli chodzi o pochłanianie treści w epoce informacji, szybkość ma ogromne znaczenie. Chodzi tu nie tylko o skoncentrowanie uwagi, ale też dostępność internetu, siłę przekazu.

Skuteczna promocja to obraz

Ważny jest obraz. Ponieważ jesteśmy atakowani wieloma bodźcami, obraz dociera do nas najszybciej. Mózg ludzki szybciej przyswaja wiadomość podaną graficznie w czasie kilku sekund, to krócej niż przeczytanie i zrozumienie informacji. Dlatego następuje kryzys książki i czytania. Pochłaniamy w krótkim czasie głównie wiadomości obrazkowe. Czyli cofamy się w czasie do przekazu rysunkowego i obrazków naskalnych. Rysunek jest międzynarodowy i ponadczasowy.

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *