Tajemniczy klient. Badanie komunikatów reklamowych

Jeśli widzimy coś zbyt często, przestajemy zwracać na to uwagę, obojętniejemy wobec tego przekazu. Z drugiej strony powtarzalność przekazu, powoduje jego zapamiętywanie. Wyważenie tych dwóch przeciwstawnych cech ma kluczowe znaczenie dla rozmiarów i skuteczności procesu reklamowego. Przekaz telewizyjny ma też inny aspekt niż ten prasowy czy radiowy. Telewizja nie wiadomo kiedy trafia na odpowiedniego odbiorcę, ten proces nie jest weryfikowalny.

Badanie komunikatów reklamowych

Dlatego częstotliwość wyświetlania reklam telewizyjnych powinna być dużo większa niż tych prasowych. Reklama w radio rządzi się podobnymi prawami, ale przekaz pozbawiony obrazu jest ogólnie rzecz biorąc słabszy. Dlatego częstotliwość ma tutaj mniejsze znaczenie. Najważniejszy w radiu jest dźwięk. A więc z kolei melodyjność przekazu decyduje o tym, czy zapadnie on w pamięć, czy też nie. Jeśli „przyczepi” się do odbiorcy, to spełnił swoją rolę.

Tajemniczy klient a popyt

Popyt – nawet jeśli wytworzony sztucznie – jest pragnieniem posiadania określonych produktów, i powinien być poparty możliwością i gotowością ich zakupienia. Wywołany reklamą popyt, staje się z czasem rzeczywistą potrzebą. Produkt lub usługa, którą można zaoferować w celu zaspokojenia potrzeby lub pragnienia, jest przedmiotem reklamy. Jest to też dodatkowo kwestia ceny. Ile jest w stanie odbiorca zapłacić za pożądany przedmiot. Wyważenie tej wartości ma kluczowe znaczenie dla sukcesu ekonomicznego.

Tajemniczy klient a usatysfakcjonowany klient

Najbardziej korzystna relacja wartości produktu do ceny daje klientowi poczucie dobrze zakupionego produktu i satysfakcji z zakupów.

Zostaw swój komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *